fredag 19 juni 2009

It's time to get BIG in Japan! 38 dagar kvar!

Yeey!
Glad midsommar!
Här i Japan hade vi igår en superdupertruper picnic i Yoyogi parken, vi var säkert uppåt 30 pers, mest svenskar, men även endel tyskar, amerikanare, danskar, australienare och japaner såklar!!
Självklart glömde jag helt att ta kort, men det gjorde alla andra så jag lägger upp en massa senare!
Jag älskar midsommar, det är lätt den bästa högtiden ever, därför stekte jag ca 100 köttbullar och Kitti och Vickan kokade en massa potais som vi hade med oss. Det var hur supermysigt som helst, vi åt en massa mat (Simon i klassen hade tom med sig en burk sill, så sill-gillarna var lyriska), dansade runt den uurfina midsommarstången som någon konstruerat, drack lite öl, snackade med trevliga människor, dansade lite mer runt stången och hade superduperjättekul!
Det var lätt en av de bästa midsommararna ever!
Och som att det inte räckte med att det var midsommarafton och allt där till igår, så ringde modellargenturen Kitti och jag anmälde oss på för ett halvår sen och frågde om jag ville ha ett modelljobb för något telefonbolag på måndag och tisdag!!!!! Aaaaaaaaaaa! Läskigt värre, men åååh så kul!! Det jag är rädd för är att jag på bilderna vi tog för hundra år sedan hade jag långt hår, något som jag absolut inte har just nu, eftersom världens sötaste Anna klippte mig uuursnyggt och kort igår!!!! Men å andra sidan har jag nu världens snyggaste kamigatta (frisyr) och det borde väll räcka, eller!? Att jag också verkligen borde gå i skolan och ha en massa prov är ett annat krux, men jag ska skriva ett litet brev till min lärare och berätta hur det är. Det bästa av allt är cashen! 50 000 yen för två dagars arbete! 50 000 yen!! Det är typ 4500 svenska kronor och nästan en hel hyra eller en dyr men väldigt fiiin Vivienne Westwood eller Betsey Johnson väska, eller varför inte en massa massa tyg!? Men nu ska vi inte ta ut segern i förskott! Håll tummarna bara att allt går vägen!!! Iiiiiii!

I veckan har det också shoppats en massa i Sunshine City, Anna, Sarah, Guridragon (som är här och hälsar på och tar med sig en massa saker hem åt mig, måste byta namn på honom till Gullidragon) och jag shoppade sönder! Jag fick en massa urfina saker bland annat en massa ursöta ät pinnar till mitt nya hem och världens vackraste Betsey Johnson snusnäsduk!!!

Ikväll får jag se hur det blir, antingen lite mer midsommar firande på Jacks guesthouse eller skräckfilm på 3D bion på Odaiba, men först ska jag nog ta mig en liten sväng till Harajuku och dra ett varv på 100 円 affären och köpa lite söta presenter till Rut Napoleon eller sitta i solen på ballkongen och läsa en bok!? Livet är allt bra jobbigt ibland!

Ha en fortsatt super Midsommar!!!

JJJ

2 kommentarer:

Unknown sa...

Raring! Hur blev det ,håller tummarna.Solen skiner och nuuuuuuuuuuuuuu är det sommar. Kramar i massor

Jenni Jen Jen sa...

Hej kära mor!!
det blev inget wawa, men jag är glad ändå! jag och vickan firade med att shoppa haha! puss!