fredag 19 juni 2009

Fuji Q + BBQ!

Yeey!
Det har varit en sjuuk bussy vecka, men lätt den bästa hittills!
I förra fredagen var det ju äntligen dags för Fuji Q Highland!!! Vi åkte en massa superläskiga och roliga saker men värst var slänggungorna, aldrig mer att jag sätter mig en, urk! Vi började med bergodalbanan Eejanaika, uräcklig eftersom sätena snurrar runt konstant, samtidigt som det är en massa loopar och svängar hit och dit. Jag var livrädd och var hundra på att jag skulle glida ur sätet i varje sväng trots alla säkerhetsbälten, men på något magiskt vis klarade jag mig och efteråt var alla sjukt adrenalin kickade haha!
Efter att ha käkat lite och åt några mindre läskiga saker var det äntligen dags för お化け屋敷 (obake yashiki) - spökhuset!! De 40 minuterna vi stod i kö (det var typ kö till allt, som vanligt i japan) kan lätt räknas till de värsta i mitt liv, det var verkligen pur ångest! När vi äntligen fick komma in fick vi sätta oss i ett creepy väntrum och några läskiga sjuksköterskor berättade att vi inte fick skrämma upp varandra, det var lättare sagt än gjort. Sen blev vi skyfflade till ett litet video-rum, där vi fick se en liten film om tre tonåringar som gått in i spökhuset och blivit uppätna och zombies! Jag blev fett lättad, jag är ju expert på allt som heter zombies, så om det bara var zombies i huset då kunde jag klara av det, haha. Det var ändå ca 30 minuter av pur skräck, då vi alla sju, och vår lilla ficklampa, gick som en tåg och skrek åt minsta lilla rörelse, men det var inte på långa vägar riktigt så hemskt som jag trott!
Det nästan bästa med hela resan var att vi fick åka bil, det var första gången sedan Dackefejden som jag åkte bil! Annas kille Ryous kompis Hajime hade lånat sin familj superstora Toyota. Det var helt sjukt häftigt att åka runt bland alla berg och gröna Totoro-träd, vi tog en massa halvdåliga bilbilder på Fuji-san, som ligger går att se alldeles perfekt från Fuji Q, och gjorde några försök att sjunga några åka bil- låtar, det var super!

På lördagen tog vi oss ut till nånstans utanför Shibuya där det finns en flod, hihi! Det var äntligen dags för den efterlängtade barbequen med gänget och Shou (trummisen i Kittis band)! Vi: Kitti, Viktoria (Kittis supersöta tjej) och yours truly hade med oss kött och grönsaker till grillspett och en filt, det tyckte vi räckte för en najs barbeque, men där hade vi fel!!! Japaner är sjukt seriösa när det gäller barbeque och allt annat för den delen med, så Shou hade med sig stolar till alla, ett bord, en grill, en gasspis model portabel, kött, Mamma Watanabes underbart goda potatis och så självklart en trumma! Vi grillade, käkade, drack öl, snackade och drack lite mer öl, hur najs som helst! Vi måste lätt ha en till innan jag åker hem!

Ska försöka hitta lite bilder på allt också! :D

Stay black, stay real!
JJJ

Inga kommentarer: