söndag 7 juni 2009

Happy scrappy! 51 dagar kvar!

Yeey!
Kan verkligen inte förstå vart tiden tagit vägen! Det känns som att det bara var en liten månad sen jag kom hit och nu är det knappt två månader tills dagen H (hemresa).
Men nu ska jag inte tänka på det, det har hänt så himla mycket kul den senaste veckan!!
I förra fredagen var det äntligen dags för skolutflykt till Disney Sea!! Det var helt magiskt, som en riktig Disney film!
De har liksom byggt upp sju stycken olika hamnar med olika teaman, den fanns American Waterfront som såg ut som en liten stad från sekelskiftet, med det läskiga Tower of Terror - ett fritt fall fast inomhus, jag hatar verkligen allt vad fritt fall heter, men det var hur roligt som helst ändå!
Arabian Coast som ser ut som Aladdins Agrabah, med tinnar och torn och allt! Där fick vi också fota oss tillsammans med Aladdin, Jasmine och Anden!!Min favo var Lost River Delta, med ett stort gammalt tempel, hängbroar och den superroliga Indiana Jones "bergodalbanan" men man satt i en stor bil och åkte genom alla Indianas äventyr! Tror jag åkte den minst fyra gånger!!Efter att vi ätit lite halvgod tacos och druckit lite öl till tonerna från det autentiska mexikanska salsa, samba nånting-bandet Miguel's El Dorado, så drog vi till Mermaid Lagoon!! Lilla sjöjungfruns slott!! Det fanns inga direkt roliga åksaker men det var urhäftigt ändå!
Vi var kvar till de stängde och lite längre, eftersom vi träffade ett gäng schoolgirls som vi vinkat till några gånger under dagen och de vill prata och fråga och fotas. Det var superdupertruperkul!
Jag ska försöka åka dit nästa gång jag kommer till Tokyo, det var verkligen hur häftigt som helst!
Alla bilder ligger på Picasa och på FaceBook!

Skolan är just nu urtråkig!! I två lektioner går vi igenom kanji, nästa blir det lite grammatik, den enda lektion man lär sig något och sista lektionen översätter vi ord!! Helt fruktansvärt! Plus att vi har ett grammatikprov och ett eller två kanjiprov i veckan! Urk! Men det är inte så långt kvar nu, så jag står ut!
I veckan ska jag försöka göra så mycket kul som möjligt, har en massa saker jag vill hinna göra innan jag åker hem och tiden är knapp!!

Skriver mer en annan dag!!
JJJ

Inga kommentarer: