måndag 11 maj 2009

Bye bye Benji! ♥

Yeey!
Igår var jag till Narita och lämnade min kära Benji, tråkigt, men det var ganska skönt att få sova själv inatt moohaha!! Nej skämt å sido, det har varit två super underbara veckor, men det kändes inte fullt så fruktansvärt att säga hejdå igår som förra gången, eller som på Arlanda (ve o fasa), det är ju faktiskt bara två månader och 17 dagar kvar, så jag tror jag klarar mig!
Efter ännu en lång hemresa från Narita (sista gången!!!) så bestämde jag mig för att dra till Nippori och tygaffärerna och tjacka lite tyg, men självklart, självklart så var det stängt, sy några tyger blev det inget av! Wawa!
Efter en snabb liten tur hem drog jag till Harajuku för att möta Anna för att plugga igen lite skola! Vi satte oss i Yoyogi parken, som var full med turister, par, konstiga typer och några Elvisar som dansade runt i skinbyxor, och snackade en massa, åt Mias suuupergoda kimuchi-maki (sjögräsrullar med ris och kimuchi i, mums!), och pluggade...tillräckligt! En liten crep med färska blåbär och youghurt-glass blev det också av på vägen mot Shibuya och Annas kille Ryous live spelning! Han var helt sjukt bra! Stört bra röst och jättebra låtar! Tyvärr var jag helt körd efter dagens alla eskapader, så jag drog hem redan runt halv åtta och somnade som ett litet får! Minus ullen.
Och klövarna.

Idag efter plugget cyklade jag hem Kittis cykel, eftersom han åkte till Narita och hämtade sin kompis Kalle som ska bo här en liten vecka, och då kom jag ihåg hur stört skönt det är att cykla! Så på onsdag får jag tillbaka min cykel av Robin i min klass som har lånat den ett tag, och då ska det allt cyklas!
Idag har jag också gjort kimuchi-maki jag med, det känns som en bra frulle eller som ett najs mellanmål! Mums!

Nu ska jag plugga igenom kanjina till morgondagens lilla prov och sen planera morgondagens tyg inköp!

Yeey!

Ps. Juste! Klockan är halv tio här och det är fortfarande 25+ om inte mer, sommaren är här for real! Ds.

2 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

Fubbo!

Här är det molnigt och blåsigt.
VAR TOG SOLEN VÄGEN HALLÅ???!!!

Kom hem nu.

mugatu sa...

rockarna i yoyogi! vilka minnen...:)