tisdag 12 maj 2009

Moster in the making!

Yey!
Idag var jag i Nippori och köpte en massa tyg!!!
När Benji och jag var där förra veckan hittade vi ett svart plastigt tyg som han vill ha en najs jacka i, så idag köpte jag två billiga meter svart plasttyg och tre meter rött glansigt fodertyg (det var nån minimi gräns för just det tyget, så nu kan jag sy hur många röda foder som helst)! Så idag började jag rita lite på jack-mönstret, ärmarna är det svåraste som vanligt, men det blir nog snyggt i slutändan!
Till mig själv köpte jag tre olika jerseytyger som jag ska sy stora t-shirts/klänningar av, det gäller att klä sig så svalt som möjligt från och med nu!
Jag hittade även en massa massa massa supersöta tyger till Rutosaurius, a.k.a Rut Napoleon, som jag bara vill sy en massa söta kläder och klänningar och mysiga täcken! Underbart!
Tyvärr verkar jag inte kunna lägga upp några bilder, eftersom jag visst "överskridit min kvot på upplagda bilder"! IK!

Nu ska jag softa och lyssna på lite bok och plugga lite kanji!

JJJ

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Moster och raringen! Kul att du hittade tyg,Spara mönstret, kan vara kul att lära sig att sy en jacka. Åh, va jag längtar tills du kommer hem, har nu tagit fram mitt måttband och klipper varje dag. Det är nu 78 dagar kvar. Pussar från oss alla.Oyasumi Jennifersan

Jenni Jen Jen sa...

Naaaaw! Gulle dig! Det är helt galet hur fort tiden har gått! Jag kryssar på kalenderna här! Typiskt att jag hittade den där tygaffären bara, nu måste jag nog ta med mig halva hem eller något liknande!
Pusss!

Lilla Duktig sa...

Inte Rut Napoleon emot...

Lilla Duktig sa...

Kolla in den här länken!
http://www.youtube.com/watch?v=mYn23fg-bO4&feature=player_embedded