onsdag 6 maj 2009

Rut-osaurius <3

Yeey!
Livet är väll underbart!? Iaf här i Japan! Här är det en regnig torsdags morgon och lovet är egentligen slut, men jag bestämde mig för att skolka lite idag, trots att jag pluggade som en sate igår, det handlar ju om prioriteringar! Vill jag sitta i skolan i fyra ynka timmar och sedan om någon vecka våndas över att jag inte stannade hemma eller vill jag skriva lite blogg, kollar på lite Lost och sen dra iväg och äta frulle i Shimokita med B!? Jag tror jag väljer det sistnämnda hihi!

Det har varit ett trevligt lov, vi har inte gjort så mycket, utan mest softat och druckit öl och gjort cpdyra med underbart supergoda sallader! I söndags var det fest hemma hos Anna, Umi och Che (?) i min klass, det var superduperkul! B blev bästis med Annas kille och hans kompis som båda håller på med musik, så det var ju najs!!
I förra veckan var vi i Nippori som ligger typ 20 min från Shinjuku med Yamanotesen, det är Tokyos tyg mekka! Och jag som bara gått och köpt en massa dyrt tyg på Okadaya i Shinjuku, nu ska det bli ändring på det! Jag blev tipsad av en klasskompis att Tomato var den bästa butiken, den visade sig vara uppdelad i typ 3-4 butiker, varav en där priserna låg på 100-300 yen metern, jag hann inte titta så mycket i de andra butikerna, men jag ska åka dit nästa vecka och shoppa loss, för mina icke existerande pengar!

I förrgår beställde jag min hemresa också! Tack vare min underbara syster och personalen på BA så slapp jag betala 7000 kronor för att få komma hem den 31a juli, det är ju självklart högsäsong när just jag vill komma hem, så nu blir det den 28e juli istället och jag fick peja ynka 4000 coronas! Domo arigejto Oneesan! :)

Annars har det inte hänt så mycket mer, förutom att jag har en ny frajsing, jag tvingade B att klippa mig igår, det blev ursnyggt, och att det var kackerlacks-jakt igår morse, jag och B lyckades jaga in den under tvättmaskinen. Jag ska köpa kackerlacksspray idag! Och kanske en resväska om jag hittar någon lätt och billig!

Nu ska jag försöka få med B till Shimokita och äta lite frulle på det urmysiga bageriet/kaféet, jag skickar en liten bild!

Stay black, stay real!
JJJ+B

5 kommentarer:

Benny sa...

Jaa! Nu drar vi å käkar frulle!! :D

Frida sa...

ååååh bageriet med gulliga personalen och goda brödet? LYX!
PUSSPUSSPUSS <3<3<3<3<3

Unknown sa...

Har jag varit där? Eller är det bara så att jag tyckte att allt var så gulligt och söt.Själv äter jag knäckebröd till frukost sparar alla limpor tills du kommer hem.Åh, tyger,jag som köpt en ny symaskin,va kul(om jag får sy något).Pussar från en superlycklig mamma.Ha det så gott nu resten av tiden tillsammans.

Lilla Duktig sa...

Inte skolka då´ra...

Hurra! Nu kommer du snart hem!
Puss puss puss.

Jenni Jen Jen sa...

jes jes fritzl! bästa stället ever!!
nix kära mor du har inte varit där, men nästa gång drar vi dit och käkar bullar!