söndag 24 maj 2009

Svinsjuk eller inte svinsjuk det är frågan!?

Idag är det 65 dagar kvar och jag har ont i halsen!
Pratade med Kitti precis och han tror inte man får ont i halsen när man har influensa, vågar inte kolla upp utifall det skulle vara fel, orkar inte ringa till sjukhuset och bli satt i karantän!
Undrar hur det är inuti karantänen, om man får ta med sig sin stickning eller sin dator in, eller om man måste ligga fastspänd på britsar medans doktorer går runt i rymddräkter och skär lite i en....hoppas inte!
Det har varit en asslapp helg, igår var jag upp till Nisse och José och åt lite tårta, eftersom Nisse fyller år idag, men jag drog därifrån ganska tidigt eftersom jag var helt död från att ha gått upp kl 8 och inte gjort ett jotta! Idag var jag helt inställd på att dra på picnic i Shinjuku Gyoen (park) med en massa folk för Jack i min klass fyller även han år idag, men självklar självklart måste det regna så jag bangade på det, wawa säger jag bara!
Förra veckan var helt insane och jag pluggade typ konstant inför grammartikprovet vi hade i fredags, 18 olika grammatiska former yey kul kul! Tror det gick bra iaf, skulle gått bättre om det inte varit en massa konstiga kanjin jag aldrig sett förut med i alla meningar, men men, nu kan jag de olika formerna iaf! Självklart har vi även prov på tisdag, två för att vara exakt; kanji och något konstigt prov jag inte orkar plugga till, och två läxor till imorgon!! Hemskt hemskt!
Men men, det är bara två månader kvar nu så det är bara att härda ut, och det är ganska kul faktisk, oftast.....
Annars händer det inte så mycket.....eller jo!! Anna (typ världens sötaste person) och jag var och shoppade i Harajuku i fredags, för mina icke existerande pengar!
Vi hittade en massa ur billiga affärer, med en massa ursnygga kläder!
Jag fick tre klänningar, en jacka och ett par nya jeans! För ynka 11000 yen, typ min skatteåterbäring så det är iofs lugnt! Det var urkul och nu känns det verkligen värt att äta ris och ägg två gånger om dagen tills det är dags igen, Anna åker hem i slutet av juni, urtråkigt, men vi får ses hemma i Svedala också!
I veckan, om jag vågar mig ut (vill inte få nån svinsjuka, tack) så är det Nippori och tygaffen Tomato som står på listan, tänkte ta med mig Anna och Pim och kanske tom Poha min kära supersöta korean! Jag måste köpa lite mer tyg, för nu har jag sytt tre super stora, ursköna t-shirts av tyget jag köpte sist, och så måste jag leta tyg till Rut Napoleon !

Ha det bäst!!
Stay black, stay real!
JJJ

1 kommentar:

Lilla Duktig sa...

Bra bra!
Shoppa är både trevligt och bra för själen! Se till att komma hem med bara nya prylar från Japan!

Puss puss!