fredag 17 april 2009

Vatten, vatten, bara vanligt vatten!

Yey! Eller ska jag säga NEEEEEEEJ!
Vi har inget vatten!! Jag håller på att dö av törst här, haha eller nej, för jag dricker (och inte så många andra heller) inte kranvattnet här! Men det innebär att jag inte kan koka ris, gå på toa, duscha vilket även innebär att jag inte kan träna, eller gå ut och röra mig bland folk!
Det började igår kväll och vi trodde verkligen att det skulle komma tillbaka tills morgonen, men nej! Jag var nere och snacka med kontoret, men de sa bara att jag skulle ringa vattenbolaget, men nånting säger mig att det inte riktigt är vårt fel! Nisse och Josés vatten försvann igår med och hela vår källare är full med vatten, det kan ju ha något med det att göra, men jag är ju ingen expert! IK!
Nu ska iaf Bore (som är snackar flyttande (hihi) jappska) ringa vattenbolaget och alla andra ska gå ner och klaga de med, så kanske kanske snart så kan jag koka lite ris och kissa lite ik ik ik!
Robin i klassen har styrt upp en grillfest idag, men eftersom vi inte har något vatten så kan vi inte laga mat och ta med oss, så jag ska nog ta och sy idag istället, men det är iofs också kul!

Veckan har varit helt okej! Våra nya lärare Ogawa och Teramitsu är asbra! Teramitsu-sensei är en 66 årig urgullig liten tant som lär oss en massa roliga uttryck och ändrar tonläge var tredje sekund! Igår fick vi lära oss att "kurukuru pa-" betyder galen och nån annan konstig ramsa!
På vår första lektion berättade hon att Teramitsu 寺 (tempel) 光 (ljus, skinande) betyder lysande tempel och att det egentligen kommer från att munkarna rakar sina huvuden så det lysser i solen, det låter "ping ping" då visst hihi!
Igår fick vi våra nya böcker, de är bara bara bara baaara på japanska, det var ganska svårt att fatta, men jag blev förvånad att jag fattade så mycket som jag gjorde!

Nu ska jag ta tag i vatten problemet igen, hoppas hoppas att det kommer tillbaka snaaaart!!!
Skriver snart igen!!

JJJ

Inga kommentarer: