lördag 14 mars 2009

Looov!

Yey!
Tack vare extrem orkeslöshet och en massa slutprov så har blogg uppdatering uteblivit ett tag som ni kanske märkt, eller inte hihi! Men nu är det lov och frid och fröjd, så nu ska bloggen uppas till maxxx!

I förra fredagen (den 6:e) var det äntligen dags för skolutflykt nummer dos! Den här gången var det en bussresa till tempelstaden Kamakura, en enorm Buddha-staty och havet som stod på besöksschemat! Tyvärr lyckade vi tajma in den dag med sämst väder nånsin, konstant spöregn, men det var ganska kul ändå!
Bussresan var iaf supernajs, och att se Tokyo (om än regnigt och dimmigt) från motrovägen var stört häftigt! Efter ca två timmar var vi framme i Kamakura, efter fem minuter ute ur bussen var alla dyngsura, trots paraplyer och allt där tills (måste verkligen införskaffa mig ett par ruein-butsu!)! Skolan gick iaf i samlad tropp bort till ett tempel som låg beläget på en höjd, så det bar upp för en enorm livsfarligt regning trappa, och som vanligt blev vi alla omsprungna av en massa genki-pensionärer! Efter att ha kollat på templet, som tog en kvart, hade vi en timme tills bussen skulle rulla vidare, så klassen tog en sväng ner och sen tillbaka upp för stadens enda gata, fett kul! Det bästa med hela Kamakura var det underbara, men fulla, kaféet Café Amish, vad ska man säga I <3 Japan!








Nästa stopp var en enorm Buddha, kul kul kul kul kul, lyckligtvis dröjde det bara tjugo minuter tills vi fick komma in i den varma bussen igen!Det sista stoppet var havet! Det spöregnade och blåste stormstyrka, lyckligtvis behövde vi inte gå ut ur bussen, men när naturen kallar så gör den! Det var iaf sjukt häftigt att se! Det var en massa söt små kaféer och resturanger längs hela stranden, jag och Poha (min favo korean) hittade ett supermysigt kafé som sålde ut snygga sneakers, dit måste jag verkligen ta mig igen, i bättre väder dock!
Efter en liten timme i bussen var det äntligen dags att åka hemåt! Yatto! (Äntligen)
Allt som allt så var det ändå en ganska trevlig dag, bortsett från iskalla och blöta fötter såklart!!

Förra veckan ägnade jag åt att plugga för lite och kolla förmycket på serier. I torsdags och fredags var det slutprovs dags, proven gick inte så bra alls men jag klarade mig iaf!
Och nu är det äntligen looov!!!
Imorgon kommer Idis, Ninis och Fridis!!!! Yeey! Det ska bli sjuuukt galet underbart superkul! Jag ska hämta de imorgon kväll på Narita och sen ska de bo här tillsammans med mig i mitt lilla rum! Yeeeey!! Det kommer bli som ett tre veckor långt pyamasparty!!!! Wonderbaar!
Vi ska sightseeinga, shoppa, dricka öl, sjunga karaoke, kanske klubba lite, hänga i parker om det blir bra väder, kolla hanami (körsbärsblommningen), gå på BECK (OMAAGAA) och umgås till benet!! Tanoshimi (roligt ska det bli)!!!!

Om två små veckor har jag varit här i ett halv år!!! Helt galet, tiden går så fort! Bara fyra små månader kvar, underbart superskönt, men hur ska jag klara mig utan alla underbara tyg- och pysselaffärer!? Det bästa av allt är att min sista vecka här kommer vi åka på Fuji Rock, en festival precis vid Fujisan (no shit!? hihi), där WEEZER ska spela!!! Aaaa omaagaa!! Fatta Weezer och Beck på ett och samma år! Helt otroligt!

Idag har jag varit sjuuukt produktiv! Jag har sytt två klänningar, sytt klart min urnajsa svarta väst med rosa foder och en suupaa kawaii topp! Varför gör jag alltid saker i sista sekunden!? Hihi!
Nu ska jag sätta klockan på tidigt och gå upp och sy en till klänning, eller kanske en najs kjol, innan det är superstädningsdags!!

XoXo
JJJ

Ps. Lägger upp lite bilder imorgon på dagens arbete! Ds.

Yey! Hur kunde jag glömma!! Café Amish!

5 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Hej raring!Önskar er alla en underbar tid tillsammans i ett alldeles härligt Tokyo. Hoppas att våren kommit i kapp nu till er. Fick ni tag i madrasser? Kramar till er från en målande mamma

Benny sa...

Supersöt bild på dig och din korean där ni äter... wait for it... GODIS!

Anonym sa...

Grattis till lov och turister och nya klänningar!

Kommunaltjänstemannen sa...

Hej! Lilla Idas mamma hittade den här bloggen och hoppas att ni har det bra! det sista jag hörde av Ida var att hon hade ont i örat och halsen och magen. Hoppas inte att någon av er är sjukt utan att ni bara får ha sjukt kul! Om hon har lust att höra av sig vore det kul, annars får jag väl bara hoppas att ni har det bra! Fråga förresten om hon sett någon fluga!